نورپردازی شهری چیست؟

4 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 اسفند 1397 در ساعت 15 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نور در زندگی شهری کاربرد های بسیاری داشته، از آن میتوان برای روشنایی و نور پردازی استفاده نمود و حس امنیت و آرامش را به شهروندانی که در شهر زندگی میکنند القا می کند. در گذشته شهر ها تنها در روز فعالیت داشته و در شب دیگر فعالیتی در آنها انجام نمیشد اما امروزه با پیشرفت هایی که صورت گرفته و تغییراتی که در زندگی انسانها رخ داده است شاهد این هستیم که فعالیت انسان ها در شبانه روز انجام میشود و محدود به ساعت خاصی نمی باشد.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که نورپردازی شهری چیست؟ در ادامه با ما در تکین ایده همراه باشید تا به شما در این زمینه توضیحاتی ارائه دهیم تا با نورپردازی شهری بیشتر آشنا شوید.

نورپردازی شهری را می توان نوعی از طراحی طیف های نوری در فضای شهری دانست که میتوانند کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهند.  به وسیله ی نورپردازی شهری می توان زیبایی های شهری را از طریق نورپردازی خیابان ها ، کوچه ها و پیاده رو ها به افرادی که از آنها عبور میکنند نشان داد.

مهم ترین بخشی که در نورپردازی شهری مورد اهمیت واقع می شود این است که بررسی زیبایی شهر در شب و در روز می باشد. با نورپردازی شهری می توان هویت یک مکان ، اثر و... را ارتقا داد و شخصیت والایی برای آن در نظر گرفت. نتیجه ی دیگری که از نورپردازی شهری میتوان گرفت آن است که بر جذابیت و سر زندگی شهر افزود و آرامش خاطر را برای شهروندان در حضور در مکان های مختلف فراهم نمود.

بخش های مختلفی از شهر را میتوان نورپردازی نمود که از جمله آنها می توان به خیابان ها ، مسیر پیاده رو ها ، مسیر های دوچرخه، فضاهای فروشگاهی ، نمای ساختمانی، بنا های به ساخته شده در شهر، پارک ها و... را نام برد.

شاید سوال دیگری که تا به اینجا برای شما پیش آمده باشد این باشد که هدف از نور پردازی چه می باشد. از اهداف اصلی نورپردازی شهری میتوان  به کاهش تصادفات در شب ، کمک به نگهداری از اموال شخصی ، کاهش جرائم شب ، افزایش سطح امنیت، زیبایی شهری در شب اشاره کرد

در پایان باید به این نکته اشاره نمود که در صورتی که نورپردازی شهری به صورت پایدار انجام شود می توان تاثیرات مثبت آن را در شهر به خوبی مشاهده کرد و هدف ما در تکین ایده نیز این است.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :