روش های نوین نورپردازی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 10 آبان 1396 در ساعت 13 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از روش های نوین نورپردازی می توان به استفاده از لامپ های متال هالید، استفاده از نور افکن های دیجیتال و استفاده از ال ای دی ها که یکی از بروزترین تکنولوژی های نورپردازی می باشد اشاره کرد.

در مورد لامپ های متال هالید می توان گفت که آنها دارای نور و رنگ جذاب هستند، رنگ نورشان به سرعت قابل تغییر می باشد و طول عمر زیاد شان، آن ها را برای استفاده در سالن های ورزشی، استادیوم ها، مراکز خرید و بسیاری دیگر از مکان ها  نسبت به لامپ های دیگر هم خانوادشان مورد پسند افراد بسیاری قرار داده است.

نورافکن های دیجیتال یکی دیگر از ابزار روش های نوین نورپردازی در سطح شهر می باشد و توجه بسیاری را به خود جلب کرده ست. یکی از مکان هایی که از این نورافکن های دیجیتالی به جهت نورآرایی بهره برده است موزه اسکندریه می باشد که در زیر آب قرار دارد که به علت اینکه امکان جابجایی موزه به خشکی نبود بنابراین با نور پردازی زیر آب  بوسیله نور افکن های دیجیتال به نمایش این موزه به علاقمندان پرداختند.

درباره دیگر ابزار نوین نورپردازی که ال ای دی ها هستند می توان گفت که ابزاری نیمه رسانا می باشند که با استفاده از  حالت جامد الکترونیک، نور تولید می کند. تولید ال ای دی ها تاثیر شگفت انگیزی در نورپردازی نمای ساختمان گذاشته است. آن ها بسیار ظریف هستند و می توانند برای مکان های ظریفی مثل نورپردازی مجسمه ها به صورت مخفی استفاده شوند. البته از ال ای دی ها برای قاب دیوار، پنجره های نوری و مکان های دیگر نیز بسیار استفاده می کنند. ال ای دی ها کوچک هستند و نور خوبی تولید می کنند ازین رو برق کمتری استفاده می کنند و قابل کنترل توسط کامپیوتر هستند و می توانند تمامی رنگ های رنگین کمان را به نمایش بگذارند. از ال ای دی ها به خصوص برای تغییر رنگ زمینه صحنه و در بسیاری دیگر از مکان ها استفاده می شود.

از دیگر خواص ال ای دی ها می توان به این نکته اشاره کرد که آن ها می توانند در نماهایی که از ترکیب شیشه و فلز هستند استفاده شوند و در هر شب رنگ و طرح نورپردازی تغییر کند. درست از که قیمت بالای ال ای دی ها یکی از خصوصیات به ظاهر منفی آن ها محسوب می شود اما باید در نظر داشت که در بلند مدت، عمر بالای آن ها، این خصوصیت منفی را پوشش می دهد و درکل مقرون به صرفه می باشند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :