مفهوم نورپردازی موقت و اهمیت و ضرورت آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 13 آبان 1396 در ساعت 15 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگامی که قصد انجام نورپردازی را دارید با واژه ی نورپردازی موقت مواجه شده باشید. برای آنکه با مفهوم نورپردازی موقت و اهمیت و ضرورت آن آشنا شوید در ادامه با ما در تکین ایده همراه باشید.

امروزه از نورپردازی موقت بیشتر در سطح شهر و معابر استفاده شده و کمتر در بخش منازل شاهد انجام آنها هستیم. به عنوان مثال اگر در روز های منتهی به جشن و یا مناسبی نزدیک می شویم می بینیم که در سطح شهر از نورپردازی هایی استفاده شده است  که مناسب آن بازه زمانی است.

استفاده از نورپردازی موقت تا به امروز به صورت سازمان یافته و حرفه ای در ایران اجرا نشده است و بیشتر توسط مردم عادی صورت پذیرفته است. این کار علاوه بر زیبایی ها و حسن هایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد. یکی از این معایب، امکان آسیب به عابرانی است که از محدوده ی تجهیزات نورپردازی موقت عبور می کنند و ممکن است به دلیل نصب غیر اصولی این نوع نورآؤایی برای آنها مشکلاتی پیش آید. نور پردازی موقت دارای اهداف و عملکرد های خاص و مهمی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود:

نورپردازی موقت یکی از بخش هایی است که می توان به وسیله ی آن زیبایی بیشتری به نمای شهر و ساختمان بخشید. دلیل نور پردازی که در شب ارائه می شود احساس امنیت بیشتری به رهگذران می بخشد. برخی از این نورپردازی ها به رانندگان کمک می کنند تا بتوانند مسیر خود را در شهر با راحتی بیشتری پیدا کنند. از دیگر ویژگی های نورپردازی موقت می توان به ایجاد هماهنگی ظاهری در سطح شهر نیز اشاره کرد. همچنین از اهداف انجام نورپردازی موقت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برگزاری پر شکوه مراسم و رویداد مورد نظر
  • نورپردازی موقت با هدف زیبا سازی شبانه ی شهر
  • تشویق شهروندان به مشارکت بیشتر در زیبا سازی شهری
  • مطلع کردن شهروندان از مراسم و یا رویدادی که به زودی رخ می دهد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :